Ученик X , от 1 клас, 7 г., има обучителен проблем в сферата на граматиката. /Обучителен проблем, свързан с разбирането, концентрацията и усвояването на учебния материал/
Изоставането на ученика е констатирано от учителя около края на първи срок, когато би трябвало учениците да притежават и демонстрират умения. Срокът за индивидуалната работа е краят на срока. С подходящи средства, обучението има за цел да изведе ученика до ниво равно на това на другите деца: да може да чете, да пише, да има организационни умения. Затрудненията в ограмотяването, са от следното естество:
Обучителен проблем от такъв характер, се определя от практическите задачи, когато има разминаване между очакваните резултати и реалните резултати. Този проблем може да се появи по различни причини: - Психическо неузряване на ученика; - Липса на умения и навици; - Заболяване – дислексия или друго; Ако причината е неузряване на ученика като индивид, то решението е изчакване във времето. (При малките ученици, 1-4 клас, много често се говори за тъй нареченото „израстване“, като се има предвид психическо израстване. Обикновено тези деца усвояват учебния материал малко по-бавно от цялата група, първата година, втората учебна година наваксват. ) Пролемът с липсата на умения и навици е наличен от детската градина. В детската градина, децата трябва да придобият умения и навици: - да слушат заниманията в групата; - да слушат ръководителя на групата; - да следят, да се ориентират във всички дейности в групата; - да се научат да бъдат част от групата.
При учениците в ранна възраст може да има различни субективни фактори, които пречат на ориентацията и концетрацията им. Затова не се прибягва бързо до диагнози. Наличието на здравословни проблеми винаги създава предпоставки за изоставане в развитието на ученика. За подобряване се използват методи от типа на игри, електронни и интерактивни, които развиват образното и асоциативното мислене.
|