МОН - Обучения на учители, XI-XII 2017

Мярка I. Усъвършенстване на професионалните компетентности на педагогическите специалисти, свързани с прилагането на нормативната уредба“


Мярка I. Усъвършенстване на професионалните компетентности на педагогическите специалисти, свързани с прилагането на нормативната уредба“


Курс - ВТОРО провеждане (8-10.11.2017 г.)

1. Целеви групи

Курсът е предназначен за :

  • експерти и учители от професионални гимназии
  • учители по професионална подготовка

2. Цели на обучението

2.1.Запознаване с възможностите за прилагане в новите учебни програми и стандарти в професионалното обучение на среди за електронно обучение.
2.2.Запознаване с различни среди за електронно обучение и тяхното приложение в училищната практика.
2.3.Формиране на умения и компетенции за използване на представените среди в обучението.
2.4.Формиране на умения за планиране и дизайн на учебни дейности, осигуряващи едновременно атрактивно и ефективно обучение посредством разглежданите електронни среди за обучение.

форма на обучението – присъствена, лекции и упражнения в компютърен кабинет.

Курс - ПЪРВО провеждане (6-8.11.2017 г.)

1. Целеви групи

Курсът е предназначен за :

  • експерти и учители от професионални гимназии
  • учители по професионална подготовка

2. Цели на обучението

2.1.Запознаване с възможностите за прилагане в новите учебни програми и стандарти в професионалното обучение на среди за електронно обучение.
2.2.Запознаване с различни среди за електронно обучение и тяхното приложение в училищната практика.
2.3.Формиране на умения и компетенции за използване на представените среди в обучението.
2.4.Формиране на умения за планиране и дизайн на учебни дейности, осигуряващи едновременно атрактивно и ефективно обучение посредством разглежданите електронни среди за обучение.

форма на обучението – присъствена, лекции и упражнения в компютърен кабинет.

Продължителност на обучението - 16 часа,
Форма на обучението – присъствена, лекции и упражнения в компютърен кабинет

1.      Целева група

 Курсът е предназначен за експерти и учители по различни учебни дисциплини

2.      Цели на обучението

 След завършване на обучението курсистите ще знаят:

2.1. Теоретичните основи и практическите приложения на оценяването в образованието;
2.2. Основните оценъчни скали, използвани при оценяване на обучаемите;
2.3. Особеностите на тестовото изпитване: подготовка, провеждане, оценяване, предимства и недостатъци;
2.4. Основните постановки за измерване на постижения в обучението и основни проблеми – валидност, надеждност, стандартизиране и др.;
2.5. Теоретичните основи на автентичното и комплексно оценяване в образованието;
2.6. Подходящите форми и методи за ИКТ-подпомагано оценяване на различни подходи за автентично, изследователско и активно учене и обучение;

След завършване на обучението курсистите ще могат да:

2.7. Подготвят тестови материали за оценяване;
2.8. Интерпретират получените резултати от тестово изпитване, чрез използване на статистически методи;
2.9. Подготвят изпитни материали за автентично и комплексно оценяване на активни и изследователски дейностни подходи в ученето и обучението;
2.10. Прилагат подходящи форми и методи за автентично и ИКТ-подпомагано оценяване на активни и изследователски подходи в ученето и обучението;

Курсът включва лекции и практически занимания с акцент върху практическите упражнения.